EXKURZE ČESKÝ KRUMLOV, ORLÍ HNÍZDO aneb huráá nemusíme do školy

Ve středu 21.9. ráno jsme se všichni autobusem vydali na exkurzi do Českého Krumlova a na Hitlerovo letní sídlo – chatu Orlí hnízdo nedaleko Berchtesgadenu. Ještě před tím, než jsme dojeli na naši cílovou destinaci Český Krumlov, zastavili jsme se v Hluboké nad Vltavou, kde jsme šli na prohlídku zámku Hluboká, kterou známe například z pohádky Tři bratři. Poté jsme se již vydali do Českého Krumlova, kde jsme se ubytovali a během odpoledne jsme šli objevit město. Paní učitelka Číhalová nám ke každé památce řekla spoustu zajímavých informací
a my jsme tak postupně poznávali i historii tohoto města. Večer jsme došli zpátky na ubytování a zalehli do postelí a těšili se na další den plný dobrodružství a zážitku.

Ve čtvrtek 22.9. jsme brzo ráno vstali, abychom se vypravili na cestu do Německa, kde nás čekala exkurze Orlí Hnízdo. Museli jsme počkat na autobus, který nás vyvezl do výšky 1800 m n.m., ze které jsme vystoupali zlatým výtahem na Hitlerovo sídlo. Všichni jsme byli unešení sněhem, který na vrcholcích byl a my jsme se tak mohli koulovat i uprostřed září. Tím, že bylo pěkné počasí, mohli jsme se kochat výhledem na obec Schönau am Königssee a na samotné Königsee, ke kterému jsme se později i vydali. Poté jsme zamířili do Rakouska, kde jsme navštívili rodiště známého skladatele Mozarta-Salzburg. Celé město jsme poznávali až do nejmenšího detailu a byli jsme uchváceni místní architekturou. Díky přísnému hlídání autobusů, jsme museli z města odjet až pozdě večer, a tak nám neunikl ani večerní Salzburg.

V pátek 23.9. jsme si všichni přispali trochu déle a do Českého Krumlova jsme se vydali až v dopoledních hodinách. Zde jsme měli možnost navštívit tradiční Svatováclavské trhy, kde jsme se mohli pokochat tamější kulturou. Po výborném obídku jsme vyrazili na cestu na Zámek Červená Lhota, kde se natáčela například pohádka Zlatovláska. Okolí Červené Lhoty jsme měli možnost prozkoumat po prohlídce samotného zámku, který má velice specifickou červenou barvu. Praví se, že tuhle barvu získal, když manželka tehdejšího panovníka omylem vypadla z okna a zabila se na skále pod zámkem. Na zámku zůstala krvavá skvrna, která nešla zabarvit, a tak si malíři řekli, že raději přemalují celý zámek na červeno. Ze zámku jsme se vydali rovnou domů. Cesta byla plná smíchu a radosti. Celý výlet jsme si náramně užili a tímto děkujeme paní učitelce Viktorjeníkové za organizaci celé exkurze a za krásné vzpomínky.

V Lipníku nad Bečvou, dne 24. 9. 2022                                                                                                                                                                                Eva Janošcová, Alžběta Kramplová